۲۰ مهر ۱۳۹۲

بی‌ستاره‌گی


این روزها بالا می‌آورم همه‌چیز و همه‌کس را
جسمم تند می‌رود تند‌تر از من
 و من تندرو هم‌چنان




یک سیاره تک و تنها پیدا کرده‌اند
که برای خودش معلق است در هوا- فضا
این شعر نیست ها خبر علمی‌ست
اخبار علمی هم  غم‌گین است

اظهارات:
- منتظر بوده يك نفر پيدايش كند لابد
از اينهمه سال ِ نوري تنهايي خسته شده و رخ داده 

-  به دور ستاره‌ای نمی گردد
بی‌ستاره است

- رسانه نوشته ازاد و رها
مردم بر سیاره هم صفت می‌دهند
خجالت نمی‌کشند

- چه یاد شازده کوچولو انداخت منُ
سیاره او هم ستاره نداشت فقط یک گل داشت

- خیلی گریه‌آلود شد

- پس قطعن با اين غرور، به طرز خاصي كه نخاسته خيلي توي چشم باشد سر ِ راه دوربين عكاسي ِِ ماهواره ها قرار گرفته

- بیایید تخیل کنیم
تنها چیزی که برایمان مانده است

- شايد اشتباه رفته جائى كه نميتونه برگرده و معلق شده و تنها

- آدم‌ها به اشتباه جایی می‌روند

- شايستي جنسش از چيني باشد، نازك، تنها

- پس تا حالا ترک برداشته

- یاد شعر سهراب سپهری انداختید منو:
به سراغ من اگر می‌آیید
نرم و آهسته بیایید
که مبادا ترک بردارد
چینی نازک تنهایی من

 - خوب حتما قسمتش اىنه 

- e man chera nashnidam az akhbar

-  سلام

- ببخشید یعنی چی.؟

- یعنی بعضي سياره‌ها تك و تنها هستند، دور افتاده از سيارات ديگر، دور افتاده و درك ناشده. و اين يك حقيقت علمي است.

- با من‌ید؟

- خیر
بی من‌ام

- حالا باز کسی می‌پرسد  یعنی چه؟

- مادام ابوسعید ابوالخیر

هیچ نظری موجود نیست: