۲۵ اسفند ۱۳۹۱

آقای آیت‌الله


آقای آیت‌الله امینی امام جمعه قم فرموده‌اند: «بیداری اسلامی در همه جای جهان کاملا محسوس است و حتی دشمنان از این مسأله احساس خطر جدی می کنند واسلام به طور وسیع در حال گسترش است. چراکه دین اسلام به عنوان دین دوم جهان و حتی دین دوم کشورهایی مانند انگلستان شناخته شده و فرانسوی‌ها و آمریکایی‌ها هم گرایش بسیار زیادی به اسلام پیدا کرده‌اند. ما این نوع بیداری اسلامی و گرایش به اسلام را به نفع خود می دانیم، اما به نظر بنده اگرچه بیداری و توجه به اسلام وجود دارد، اما باید به سمتی حرکت کند و به نوعی تبلیغ شود که تشیع را گسترش دهد. لذا باید مشخص شود که چه کسانی روی این بیداری کار می کنند. آیا کتاب‌های اسلامی به زبان‌های مختلف وجود دارد تا برای آنها فرستاده شود؟ زیرا به عنوان مثال، مردم در فرانسه به سرعت به اسلام گرایش می یابند، اما متأسفانه کتاب های اسلامی که به زبان فرانسه باشد، در ایران بسیار کم است. در عین این‌که زبان‌های دیگر هم، چنین وضعی دارند.»

آقای ایت‌الله باید مشخص کنند که بالاخره اسلام مهم است یا شیعه. آیا شیعه مسلمان است یانه؟  سنی مسلمان است یا نه؟ جرا اگر بیداری اسلامی در راه است به نفع شیعه نیست؟ چطور بیداری اسلامی می‌تواند به نفع شیعه نباشد؟ اگر هر دو مسلمان هستند چرا بیداری یکی به نفع دیگری نباشد. یا مسلمان شدن دو مرحله دارد؟ اول مسلمان می‌شوند بعد شیعه. پس شیعه بودن و شیعه شدن برتری دارد به مسلمانی.
چرا و چطور مسلمان شدن در بلاد  فرانسه و انکلیس و امریکا کافی نیست و آنقدر کافی نیست که باید در مملکت بیکانه تبلیغ شیعه‌گری شود؟

ایشان که با علامه طباطبایی آشنایی داشته‌اند - در پایان همین سخن‌رانی از ایشان یاد می کنند لابد هانری کربن را می‌شناسند و می‌دانند که ایشان فرانسوی بودند  و کتاب‌های بی‌شمارشان در باره اسلام ایرانی و دوازده امام و امام زمان به زبان فرانسه است. پس مشکل نبود متون به زبان فرانسه نیست. ایشان همان‌قدر که مطلع هستند در فرانسه عده‌ای زیاد به اسلام روی می‌کنند باید مطلع باشند که عده‌ زیادی هم از اسلام در همین فرانسه روی بر می‌گردانند، به تحقیق و گفته مفتی‌های این‌جا.

آیا آقای آیت‌الله داستان کشتن امام شیعه مسجدی در بلژیک را نمی‌دانند. آیا علت‌اش را نمی‌دانند؟ آیا نمی‌دانند که بعد از مواضع ایران در  ماجرای سوریه است که این شکاف بیش‌تر و بیش‌تر شده است؟
عجب ماجرایی! با چند هزار کشته. حالا همه، همه یعنی اذهان بسیاری، در جهان مسلمانان سنی و جهان غیر مسلمان، ایران را حامی این کشتارها می‌دانند، ایران شیعه را. شما که به خاطر حفظ نظام سکوت کرده‌اید نمی‌دانید، ندانسته‌اید تا به حال که اسلام را در قلمرو پاره کرده‌اید؟  و جان شیعه را در دل این قلمرو. شما که به‌تر می‌دانید چه چیزی شیعه را از سنی جدا می‌کند، ندانسته‌اید که این جدایی حالا در جغرافیا اتفاق افتاده است؟‌ این‌ها را باید به صراحت بگویید تا مرزتان با آن‌ها که حامی حامیان اسد هستند چون می‌خواهند- گمان می‌برند از قلمرو ایران دفاع می کنند و درد دین ندارند مشخص باشد. باید دانسته شود که نظامی که شما از آن دفاع می‌کنید یعنی جمهوری اسلامی جغرافیایی دارد، قلمروی دارد.  و بیش‌تر به دلیل این جغرافیا  دعواست. اصلا امپریالیسم  و استکبار ماهیت‌اش به جغرافیا وابسته است. ایران منطقه‌ای ژئوپولیتیک است. ابن مهم است. اینکه شیعه است  درجه اهمیت کمتری‌ دارد. ما که از طریق کتاب‌های هانری کربن که دست و دلش در اولین تکان‌های انقلاب لرزیده بود بیش‌تر به شیعه رو آوردیم تا در محضر نظام و روحانیت، آن را فرای  قلمرو اگر چه نه خارج از آن دریافتیم.
نظام سرنوشت شیعه را به جغرافیای ایران پیوند زده است و در درون خویش و در درون این جغرافیا روز به روز از جان شیعه تهی می‌شود.  این هشت و چند ساله نتیجه مستقیم و آشکار آن بود.
حالا می‌خواهید چند شیعه  جان‌تهی هم در فرانسه و انگلیس و امریکا تولید کنید که چه بشود؟ که با سنی‌ها دعوایشان بشود؟ که در میادین پاریس و حومه بگویند مدینه فاضله ما ایران است که دارد با امپریالیسم بر سر غنی‌سازی اورانیوم می‌جنگد؟ یا اینکه  اسلام ایرانی هانری کربن را ترویج کنند به جای ایران اسلامی را؟ خدای نکرده دل‌تان را به شمارش نفرات مسلمان شیعه خوش کرده‌اید؟ وقتی مسلمانان دارند کشته می‌شوند؟

آقای آیت‌الله دوران تغییر کرده است. خودتان در این دخیل بودید. وارد تاریخ شدید و وارد تاریخ کردید. تاریخ هم که در جغرافیا روی‌میدهد. تکلیفتان را روشن کنید. یا به حجره‌هاتان بازگردید. خارج از تاریخ. جغرافیا که جبر است. و بگذارید کسانی، گروهی دیگر «مطلقا مدرن‌»تر از احمدی‌نژاد بیایند. بگذارید درهای «حرم‌»ها را کسانی «َدیگر» و نه تنها به روی چاوز به روی هانری‌کربن‌ها هم بگشایند

هیچ نظری موجود نیست: